سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیکشنری جرثقیل!

سلام

چند روز پیش یک ایمیل که به منظور کسب اطلاعات فنی برام ارسال شده بود را چندین بار خواندم اما متوجه منظور نویسنده نشدم برای همین پیغام دادم که متوجه منظور شما نشدم لطفا تماس بگیرید.

بعد از اینکه ایشان با من تماس گرفتند و مشکل جرثقیلشون را با کلی مکافات به من منتقل کردند متوجه یک مطلب شدم که قبلا هم با این مشکل مواجه شده بودم ولی به مرتفع کردنش فکر نکرده بودم که این بار یک را حل به نظرم رسید که شاید برای شما هم جالب باشه و بتونید به من کمک کنید.

یکی از مشکلات در صنف جرثقیل برای ایجاد ارتباط مفید، کلمات نابرابر برای اسم گزاشتن روی قطعات و دستگاه هاست. در هر منطقه میتوان اصطلاحاتی برای صدا زدن قطعات پیدا کرد که قبلا هرگز به گوشتان هم نرسیده باشد. و دلیل این ضعف به این بر میگردد که شاید به واقع سخت بتوان برای بعضی از کلمات و اسامی قطعات فنی معادل فارسی پیدا کرد. برای همین مشاهده شده که خیلی از قطعات بنا به نوع شکل یا تشابه به سایر لوازم های یدکی اسم گزاری های متفاوت شده اند.

من سعی کردم برای اینکه این مشکل مرتفع شود و همگی به یک نقطه مشترک برسیم یک فرهنگ لغت برای اصطلاحات در جرثقیل جمع آوری کنم تا عزیزان علاقه مند بتوانند برای ارتباط موثر با واژه های درست و اصطلاحات عمومی مردم بیشتر آشنا شوند.

از عزیزانی که با این روش با اصطلاحاتی آشنا می شوند و کمبودی در لغات و مطالب می بینند تقاضا می شود برای حذف و یا اضافه کردن و یا تصحیح لغات ما را یاری کنند تا بتوانیم با کمک هم به یک فرهنگ لغت جامع در صنف جرثقیل دست پیدا کنیم.

به زودی اصطلاحات گرد آوری شده توسط تیم جرثقیل ایران به انتشار عمومی خواهد رسید.

با تشکر _ مدیر سایت جرثقیل ایران

عدالت